Jouw privacy

Privacy voorwaarden voor de apps

Jouw privacy

Privacy voorwaarden voor de apps

Parta neemt je privacy serieus. Lees het volgende voor meer informatie over ons privacybeleid van de apps. Dit betreft zowel de iOS -, Android – en de web apps.

Onze privacy principes

Privacybescherming is een van onze kernwaarden. Parta is zeer toegewijd aan deze beslissing. Daarom behandelen we je gegevens zeer serieus en proberen we zoveel mogelijk te anonimiseren of toegang tot je gegevens te vermijden.


Hieronder kun je lezen hoe we omgaan met gegevens binnen Parta aan de hand van een aantal vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Waarom heb ik een gebruikersnaam nodig?
Je mag maar één keer stemmen. Om te controleren of je al gestemd hebt, koppelen we een stempas aan je account. De gebruikersnaam wordt niet gedeeld met de organisator van het onderwerp. Je gebruikersnaam hoeft niet je echte naam te zijn.

Als de gebruikersnaam al door iemand anders wordt gebruikt, krijg je een waarschuwing. Geef dan een andere gebruikersnaam op.
Hoe beschermen we je wachtwoord?
Je wachtwoord wordt niet opgeslagen. Er wordt een one-way hash van je wachtwoord opgeslagen. Als je je wachtwoord vergeet en je hebt een code ontvangen, kun je hiermee zelf je wachtwoord opnieuw instellen. Als je geen code hebt ontvangen, kun je contact opnemen. Dan geven we je een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Kan iemand anders zien waar ik op gestemd heb?
Nee, er is stemgeheim. Net als in het stemhokje. Je krijgt een ‘digitale stempas’ als je de eerste keer op een stemactiviteit klikt van een onderwerp. Dit wordt vastgelegd in de stempasadministratie. Als je opties kiest en op ‘Stem’ klikt, wordt geregistreerd op je stempas dat je hebt gestemd. In een aparte boekhouding krijgt iedere optie die je hebt aangevinkt een stem erbij. In deze stemboekhouding is geen enkele verwijzing naar je account of stempas opgenomen.

Hoe lang wordt mijn account bewaard?

Wij bewaren het account zodat je aan meerdere onderwerpen mee kan doen. Je kunt je account verwijderen in de app. We wissen dan welke onderwerpen je gevolgd hebt en welke codes je gebruikt hebt. Je kan deze codes niet opnieuw gebruiken. De antwoorden die je hebt gegeven blijven bewaard.

Waarom kan ik niet zien waar ik op gestemd heb?
Je krijgt een ‘digitale stempas’ als je de op een stemactiviteit klikt van een onderwerp. Dit wordt vastgelegd in de stempasadministratie. Als je opties kiest, wordt op je stempas geregistreerd dat je gestemd hebt. In een aparte boekhouding krijgt iedere optie die je hebt aangevinkt een stem erbij. In deze stemboekhouding is geen enkele verwijzing naar je account of stempas opgenomen. Er wordt dus nergens vastgelegd door wie er op een optie is gestemd, alleen dat er op een optie is gestemd. Daarom kunnen wij dit ook niet tonen in Parta.

Hoe kan ik zorgen dat mijn gegevens gewist worden?

Er zijn twee manieren om je gegevens te wissen: door je account te verwijderen in de app of door ons een mail te sturen.

Account verwijderen in de app

  1. Log in 
  2. Ga naar je profiel
  3. Kies ‘verwijder account’

De device tokens voor push notificaties, onderwerpen die je volgt en codes die je hebt gebruikt worden gewist.

Informatie die je in onderwerpen zelf hebt gegeven (antwoorden op open vragen, chats) worden niet verwijderd.  

Gegevens verwijderen door een email te sturen

Stuur een email naar info@doemeebeslismee.nl en geef aan:

  1. Dat je je gegevens wil laten verwijderen
  2. Je account naam
  3. Wat je wil verwijderen:
  • Je account inclusief onderwerpen die je volgde, afgewezen hebt, codes en device codes en/of
  • Suggesties, vragen en antwoorden op open vragen die je hebt ingevoerd en/of
  • Chats die je hebt geplaatst.
    1.  

Wat niet verwijderd kan worden zijn stemmen: die zijn anoniem.

Gebruikt Parta cookies? Parta gebruikt één cookie, dat nodig is voor de werking van Parta. Het cookie wordt alleen gebruikt om te controleren of je ingelogd bent. Niet voor andere doeleinden zoals het verzamelen van statistieken of voor advertenties. Het cookie is een zogenaamd session cookie. Dat is een tijdelijk cookie dat verloopt en ongeldig wordt gemaakt in de volgende gevallen: bij het uitloggen in Parta, na een tijdsperiode (1 uur in de Browser, 3 maanden in de app) , of bij het sluiten van het browser-scherm of tab. In al deze gevallen moet je opnieuw inloggen en wordt een nieuw, tijdelijk cookie aangemaakt. Het cookie bevat alleen een (technisch) nummer dat een session ID genoemd wordt. Het cookie bevat geen andere gegevens. Het cookie wordt door Parta aangemaakt, dus niet door een andere organisatie. Naast het gebruik van dit cookie, slaat Parta tijdelijk gegevens op in de browser. Deze gegevens zijn net als het cookie nodig voor de werking van Parta en worden niet voor een ander doel zoals statistieken of advertenties gebruikt. De tijdelijke gegevens zijn strikt-noodzakelijke attributen die gebruikt worden voor authenticatie, navigatie en workflow status in Parta. Deze gegevens worden zo kort mogelijk bewaard. Dat betekent dat ze opgeslagen worden in de sessie en door de browser verwijderd worden na het sluiten van het browser-scherm of tab, of als je uitlogt bij Parta.

Gebruikt Parta cookies van derden?

In Parta kunnen video’s gebruikt worden om onderwerpen uit te leggen. Deze video’s worden ingeladen vanuit de site van video platforms. Als Vimeo gebruikt wordt om de video af te spelen wordt één cookie gebruikt die nodig is voor de werking van Vimeo. Het cookie wordt niet gebruikt voor andere doeleinden zoals het verzamelen van statistieken of advertenties.  Als de organisator wil tellen hoeveel mensen de video bekeken hebben, wordt een analytische cookie geplaatst. Hiervoor wordt voordat je de video kan afspelen toestemming gevraagd.

In sommige gevallen gebruiken organisatoren andere videoplatforms zoals YouTube of Facebook. Voordat je de video kan afspelen wordt daarom toestemming gevraagd voor het plaatsen van de cookies van die platforms. 

Waarom vraagt Parta om mijn telefoonnummer?
Met het telefoonnummer kunnen we je een sms sturen. Dit gebruiken we ter bescherming van je account. Als je je wachtwoord bent vergeten, sturen we je een sms met een code, zodat iemand niet je wachtwoord kan wijzigen zonder een sms code in te voeren. Daarnaast is het een beveiliging voor de organisator van een onderwerp om te voorkomen dat mensen vaker kunnen stemmen.
Waarom vraagt Parta om mijn e-mailadres?
Je e-mailadres wordt gebruikt om je te vertellen dat je bent ingeloot in een groep en om de informatie voor het groepsgesprek met je te delen. Als het onderwerp is afgelopen wordt je e-mailadres weer verwijderd.
Is het verplicht om mijn e-mailadres op te geven?
Nee, het opgeven van je e-mailadres is niet verplicht. In dat geval kun je je niet inschrijven voor een loting.